מעגל מתופפים במסיבה

Posted by

המקור של מעגל המתופפים הינו ביבשת אפריקה הרחוקה, שם המטרה המרכזית של אותם המעגלים הייתה נעוצה ביצירה של אווירה מהפנטת ומעוררת חושים, והבאה לכדי קרבה וחיזוק הקשר הבין אישי. האנרגיות החיוביות שנוצרות מסביב למעגל הינן פועל יוצא של עבודת הצוות והשיתוף בין המתופפים, אשר גורמים לכל האנשים וכן למנגנים עצמם לדבר בשפה אחת ייחודית ומשותפת. כיום התחום התפתח והתפרש גם על ענף האירועים, ענף החינוך וכיוצא בזה.

מעגל מתופפים המשולב באירוע
מעגל מתופפים המשולב באירוע יכול להתאים עבור מגוון רב של אירועים המתקיימים באזור הקריות והסביבה. כך למשל ניתן לשלב את אטרקציית התיפוף במהלך אירועי חתונה, בר מצווה או בת מצווה, ימי הולדת, חינה, יום נישואין ועוד אירועים מסוגים שונים. באתרי האינטרנט השונים ניתן לקבל מידע מפורט ונרחב אודות מעגל מתופפים , השירותים שהם מעניקים וכמובן רמת הקצב והמקצועיות. אטרקציה זו נחשבת כיום לאחת מהנהדרות במסגרת הפקות אירועים בעלי אופי ייחודי ומקורי.

רקע כללי על מעגל מתופפים
מעגל מתופפים או בשמו השני, ג'אם סשן, הינו אסיפה מוזיקאלית של מספר נגנים, כאשר מטרתו העיקרית של המעגל, לא נעוצה דווקא בהטמעת תבניות מקצב מסוימות, אלא ביצירה של שיתופיות בקרב המתופפים וסגנונות הנגינה השונים בהם כל אחד מתאפיין. במהלך התיפוף מבטאים עצמם הן המתופפים והן קבוצת האנשים שנמצאת מסביבם בנגינה שירה וריקוד. כל אלו יחדיו יוצרים הרמוניה ייחודית שמעוררת אנרגיות חיוביות. לכל מעגל מתופפים ישנו מנחה שתפקידו להוביל ולייצר את תחושת השיתוף וההדדיות.

מדוע דווקא בחרו בתופים
הסיבה המרכזית בגינה נבחר התוף לכלי שמשמש במהלך המעגל הקבוצתי, נעוצה בכך שהתוף הינו כלי הנגינה הראשון שבאמצעותו הפיק האדם מוזיקה. ישנה קשת רחבה של תופים מסוגים שונים, כאשר לכל תרבות ישנו את התוף הייחודי לה. היתרון של התוף, להבדיל מכלי נגינה אחרים, נובע מכך שניתן להתחבר ביתר קלות וטבעיות למקצב שהוא מייצר, ותודות לריבוי סגנונות התיפוף והתופים עצמו, ביניהם ניתן למצוא את המוזיקליות שהכי מתאימה לנו.

בצורה מטפורית גם ניתן לומר שנקישות התוף מעלות אסוציאציה של פעימות הלב, מה שמגביר את העוצמתיות של החוויה.